Annons:
Etiketterallergivänligtveganskt
Läst 5952 ggr
rebeccajansson
4/2/14, 7:24 PM

Gluten/laktos/nötfri kaka

Någon som har ett kakrecept på gluten/laktos & nötfri kaka?

Alla tre i ett. Vi har tyvärr ingen kaka med dessa kriteriet i vårat bageri & förfrågan blir mer & mer. Någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Mathilda-reborn
4/2/14, 7:28 PM
#1

Kladdkaka kanske? Går ju lätt att byta ut smöret mot mjölkfritt margarin så blir kakan dessutom mjölkproteinfri (om man använder mjölk- och glutenfritt mjöl).

rebeccajansson
4/2/14, 7:28 PM
#2

Helst en småkaka som går att frysa ned

Anterrabae
4/2/14, 7:30 PM
#3

I ICAs sju sorters kakor finns ett recept på småkaka med potatismjöl. Byter man smöret mot mjölkfritt margarin borde det bli bra :) Annars är majsmjöl bra att byta med, och fin färg blir det :) tål personen ägg?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

cattisa
4/2/14, 7:31 PM
#4

Maränger kanske? Tårta

Eller något med maräng och mjölkfri choklad…

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Mathilda-reborn
4/2/14, 7:32 PM
#5

Jag brukar förvisso frysa kladdkaka, men muffins istället då? Kolakakor, hallongrottor? Det går väl i princip att göra vad som helst gluten- och laktos/mjölkfritt.

Mathilda-reborn
4/2/14, 7:36 PM
#6

Som glutenintolerant skulle jag definitivt rekommendera dig att inte köra på de "vanliga" alternativen. Är så fruktansvärt tråkigt när det alltid blir beskvier eller maränger (möjligen budspestbakelse om man har tur) man har att välja på. De gånger man kommer till ett ställe som har något annat att erbjuda blir lyckan total! Personligen så föredrar jag mjuka kakor framför hårda alla dagar i veckan (utom när det gäller pepparkakor ;-p) så hade jag kunnat köpa (butiksbakade som inte smakar papp eller har konsistens som skumgummi) kanelbulle, muffins, krämbulle eller något liknande (om man bortser från kladdkaka, prinsesstårta och dylikt) hade jag blivit överlycklig ^^

Annons:
tlover
4/2/14, 7:40 PM
#7

I "sju sorters kakor" finns det glutenfria citronmuffins som man lätt kan "mjölkfriasera" man byter bara ut smöret mot olja och grädden mot havregrädde (el dyl)

edit: dom hade också en småkaka som var god och lätt att "mjölkfriasera" (men då blir det mjölkfritt margarin istället). Dom har alla glutenfria kakor listade i slutet det är bara att byta ut smöret mot mjölkfritt margarin (el olja i mjuka kakor), mjölken mot havre el sojamjölk och grädden mot havre el sojagrädde.

l'm back

Karolina-H
4/3/14, 9:35 AM
#8

Någon mördegskaka kanske de är lätta att få till gluten och laktos fria och är ju inga nötterl i. Det är ovanligt att dessa finns glutenfria på fik så är nog väldigt uppskattat av de som köper :)

Sen kan man ju även baka jitterbuggar glutenfria är ju så fantastiskt gott det bakas mycket här hemma hos oss och vi bakar allt glutenoch laktos fritt :)

Codeavalone.blogg.se

Blodfot
4/3/14, 9:36 AM
#9

jag som laktos skulle gjärna önska att de fanns enbart laktos/mjölk fritt.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: