Annons:
Etikettövrigt
Läst 5018 ggr
Madelone
4/2/14, 3:21 PM

Recept på pärongrädde?

Hej,
Ska fixa bakelser till min mormor i helgen. Och skulle vilja ha päron grädde.. Men vet inte hur jag ska göra för att sätta bra päronsmak på grädden. Är det någon som har gjort det förut som kan hjälpa mej eller någon som har en bra ide om hur man kan göra?

Annons:
Stallflickan
4/2/14, 3:26 PM
#1

Finns det någon god päronlikör? Jag har haft annan likör i vispgrädde. ta inte för mycket bara. Det blir svårt att vispa då.

[Juel70]
4/2/14, 3:34 PM
#2

Man kanske kan smälta lite piggelinglass och ha i grädden, Om man häller i en skvätt i taget medan man vispar med elvisp.

 Vet inte om du vill ha naturell päronsmak eller sötad päronsmak?

Madelone
4/2/14, 8:31 PM
#3

Kommer vara mindre barn med och äta så tror inte likör blir så bra då.. Men hade kunnat va ett bra alternativ. Vill ha en mer naturlig päronsmak. . Funderar på om man skulle göra en  päronpuré skulle kunna va något bra.

Gasoline
4/2/14, 8:59 PM
#4

Men om flytande smaksättare, tex likör, fungerar borde det väl gå med päron juice? Bara en tanke. Finns det inte päron arom eller liknande att köpa tro?

Madelone
4/4/14, 8:36 AM
#5

Det borde gå..  eller päronsaft kanske..

Det kanske det gör.. Har inte tänkt på att kolla efter aromer. . Får kolla det idag..

madaska
4/4/14, 9:25 AM
#6

jag brukar göra "päronmousse" på päronkräm med lite marsanpulver i för stabilisering, och sen blanda med grädden. tror jag brukar ha typ 1,5dl kiviks kräm och 1-2msk pulver, och sen blandar jag ut med vispad grädde till lagom konsistens. (har jag päronessens hemma, brukar jag har det i extra om jag har choklad i resten av tårtan/bakelsen). Kanske fungerar det för din bakelse med?

Med lite socker i botten.

 

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Annons:
Madelone
4/5/14, 9:06 AM
#7

Det lät smidigt.. Får testa det. Tack :)

Upp till toppen
Annons: