Annons:
Etiketterprathörnantv-program
Läst 4406 ggr
leemland
2/9/13, 3:30 PM

Hela Sverige bakar

Nu söker dom nya personer som vill vara med i hela Sverige bakar :) Och jag tycker alla ni här inne gör så underbara verk så varför inte söka? :) 

Anmälningsblankett 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

  • Redigerat 12/8/21, 10:20 AM av Carmarino
Annons:
Toverumsbagarn
2/10/13, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har sökt, men undrar lite hur det går till i auditions, hur svårt det är egentligen, hoppas jag går vidare :) U

leemland
2/10/13, 11:49 AM
#2

Har ingen aning hur det går till  Har inte ens sett mer än små snuttar av programmet 

Grattis och hoppas du går vidare 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Älskamig]
2/12/13, 3:12 PM
#3

Hur gammal måste man vara? Troligtvis över 18 år va? =/

leemland
2/12/13, 5:38 PM
#4

#3 Ja jag tror de. Gå in på länken eller på sjuan där lär det stå :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[cassie94]
3/22/13, 10:53 PM
#5

Jag var ett steg ifrån att komma med förra året när jag var 18år men klara mig inte igenom det sista. Men har kommit in på en utbildning nu med bakning så har funderat på söka igen men vet inte om jag e så sugen på det i år. Min mammas halv syster får veta nu i april om hon får vara med eller inte i sommar. 

Här kan man se lite av det jag gör i skolan och hemma för dom som inte har något för sig och vill titta runt lite^^ www.luciferz.blogg.se

leemland
3/23/13, 12:23 PM
#6

#5 Synd att du inte kom med . Och hoppas din moster kommer med om hon nu vill ;P 

Vad är det för utbildning du går? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[cassie94]
3/23/13, 4:53 PM
#7

#6 Jag går en konditor och bageri utbildning för vuxna i 1år så är klar nu till sommaren och kan börja jobba som konditor äntligen. Man ska vara 20 men eftersom min hem kommun står för min plats så kom jag in när jag var 18år. Utbildningen e bra i sig men hatar mentorn som också e hygien lärare annars e allt bra där :)

leemland
3/23/13, 7:47 PM
#8

#7 Okejj :P Åldern har jag inne så de är lugnt :P 
Är lite småsugen på en konditor utbildning, men vill "bara" syssla med tårtor/bakverk :P Tack för svaret ! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[cassie94]
3/23/13, 9:32 PM
#9

#7 haha bra det xD

Vi gör rätt så mycket konditor saker och blir det bageri så är det ofta bara bröd. Man över på olika tekniker med göra frallor och limpor och sånt. Jag pluggar i töreboda på kanalskolan. Men man kan gå en utbildning som lärling har dom och då är nästan hela utbildningen ute på företag så  då kan man välja sj ju om man vill hålla sig till konditor.

Carmarino
5/22/17, 2:07 PM
#10

Lite bilder från inspelningen av årets Hela Sverige Bakar finns på Minafoton iFokus. Det var paus när fotona togs, så man ser inte själva tävlingen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
5/18/18, 1:12 PM
#11

Inspelningen av årets omgång av Hela Sverige bakar har precis börjat på Taxinge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
5/18/18, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#12

Några bilder från Taxinge idag.

Carmarino
5/18/18, 2:43 PM
#13

Roligt att se. Stannade du kvar så att du fick se vem som åkte ut? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
5/18/18, 2:45 PM
#14

#13 Nej det såg ut som dom var klara för dagen, det spelades kubb vid tältet och någon bil lämnade platsen som var parkerad vid tältet.

[Jimmy.L]
6/6/18, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#15

Dom bakade pepparkakshus idag,

Carmarino
9/4/19, 10:38 AM
#16

Den 25 september börjar årets säsong av Hela Sverige bakar. Det verkar inte som om TV4 har uppdaterat sin hemsida än, men en notis finns på deras Facebooksida och deras Instagram.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/25/19, 11:52 AM
#17

I kväll är det dags för första avsnittet av Hela Sverige bakar 2019.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shia1
9/30/19, 10:08 PM
#18

Alltså… fixar knappt att se hela sverige bakar XD blir TOKIG på allt de gör å hur de gör osv:P

De duktiga är hur duktiga som helst! men de andra… :%

menar paj… hur svårt ska de vara? 1.5 h är ju MYCKET tid för det!!! för tusan gjorde 5-6 pajer i somras på 2 h…. (panik då förvissomen) med en ugn. å så här blir de ogräddade å allt XD

Vad hade ni gjort för pajer?

Själv hade jag gjort en mördegsbotten, någon sorts salt karamell/kola kräm eller så på det, ovanpå hallonpannacotta och vit chokladpannacotta och sen dekorerat m färska bär å italiensk maräng.

eller en key lime paj m vit chokladpannacotta och italiensk maräng.

Carmarino
10/1/19, 9:12 AM
#19

Tydligen är det annorlunda när man väl står där i tältet. Man är inte van vid ugnen och hittar inte alltid var all utrustning är. Plus stressen för att det är så kort tid och att det är kameror överallt. Det är ju många som har bakat hur många pajer som helst (eller andra bakverk de ska göra) och ändå misslyckas precis när de står där.

Du får söka till nästa säsong. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/1/19, 9:37 AM
#20

#18  Jag förstår verkligen dig Shia 1 , jag har samma problem . 

Men VI som bakar / bakat mycket och sitter i våra Tv soffor kan nog inte föreställa sig HUR det är när man hamnar i detta program "Hela Sverige bakar" ( man måste helt enkelt "stänga av" och gå in för bakandet .) 

Till slut stänger jag av Tv:n eller sänker volymen.  😃

Allvarligt , DU om någon borde söka till detta program! 👍

#19  Det är lätt för oss att kritisera detta program . Undrar om man får förbereda sig på något sätt , FÖR dem menar väl inte att man kommer in i  detta rum / kök eller vad det är utan att veta var alla verktyg står + hur ugnen fungerar ??

HH 🙂

Annons:
Carmarino
10/1/19, 9:50 AM
#21

#20 Det verkar som de kommer in i tältet utan att veta något, för vissa kommenterar ju att de inte vet hur ugnen fungerar och de letar i lådorna efter skålar eller annat. Däremot får de ju veta vad de ska baka några veckor i förväg så att de kan öva sig - förutom den tekniska utmaningen då.

Själv skulle jag aldrig kunnat ställa upp, för jag har så dåligt minne att jag måste kolla receptet hela tiden, plus att jag inte är särskilt snabb. Märkte det när jag gick konditorkursen. Alla andra var färdiga långt innan jag. Gillar inte att stressa när jag bakar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/1/19, 10:14 AM
#22

#21  Okej , tackar ! 

Jag har ju redan bakat på tidspress då jag jobbade på mitt tdigare jobb inne i det Stora Biblioteket här i stan .  Bakade bullar till kanelbullens dag , Kanelbullens dag .  Men jag skulle ändå inte vilja vara med i ett sådant program. 😃

HH 🙂

Shia1
10/1/19, 12:15 PM
#23

jo kan förstå det är annorlunda att stå där i tältet XD

Men samtidigt… 1.5 h för en paj, XD men å andra sidan, har de bara bakat hemma lite lätt så ja. 

Måste bli 18 först… men tänker, man ask kan söka om än man fyller 18 under samma år? borde vara året man fyller 18XD är å andra sidan 18 när det sänds under hösten. fyller 17 nästa år så får bli 2021XD

Shia1
10/1/19, 12:16 PM
#24

tekniska utmaningen tycker jag dock de gjorde väldigt bra! m tanke på tiden osv, bara synd att de som lyckades bäst fastnade i formen XD men de vann ju ändå så ja.

Carmarino
10/1/19, 5:56 PM
#25

Trodde gränsen gick vid 16 år, men då mindes jag fel. Det var nog i den danska versionen - som för övrigt börjar på en ny säsong på lördag.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/afsloering-her-er-deltagerne-i-den-store-bagedyst


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shia1
10/1/19, 11:20 PM
#26

Ah jo, var ju ngn på 16 som vann förra säsongen om jag ej minns fel? Men tänk ju mer förberedd ju bättre😅

Carmarino
10/2/19, 9:34 AM
#27

Ja, det stämmer. Fast jag tror han fyllde 17 under tiden tävlingen pågick. Han var jätteduktig.

Du kommer att sopa mattan med alla deltagarna när du fyllt 18 år. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
10/2/19, 9:50 AM
#28

#27  Håller med Carmarino , DU kommer verkligen att sopa mattan med alla deltagarna när du fyllt 18 👍

HH 🙂

Carmarino
10/6/19, 11:36 AM
#29

Igår började en ny säsong av "Hela Danmark bakar" (Den store bagedyst) och där är det en 17-årig tjej med. Mia heter hon och presenteras som nummer 4 i länken i #25. Hon blev den som tog hem säsongens första stjärnbagartitel. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/9/19, 5:55 PM
#30

Glöm inte tredje avsnittet av Hela Sverige bakar ikväll kl. 21.00 på TV4. Dagens tema är choklad. 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/28/20, 3:28 PM
#31

Om några veckor startar inspelningarna av årets Hela Sverige bakar. Den ena domaren, Birgitta Rasmusson, får dock inte vara med i år på grund av att hon är över 80 år. Därmed tillhör hon en riskgrupp för coronaviruset.

https://www.nsk.se/2020/04/28/rasmusson-stoppas-fran-hela-sverige-bakar/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/28/20, 4:27 PM
#32

Nu är det officiellt vem som ersätter Birgitta Rasmusson i årets Hela Sverige bakar. Det blir Elisabeth Johansson.

Årets omgång börjar den 16 september, och det är 5 killar och 7 tjejer som tävlar.

https://www.hant.se/noje/har-ar-alla-deltagare-i-hela-sverige-bakar-2020/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/2/21, 10:33 AM
#33

Onsdagen den 22 september är det dags för årets omgång av Hela Sverige bakar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/21/21, 3:38 PM
#34

Imorgon är det dags för den nya säsongen. Ska du titta?

https://www.tv4play.se/program/hela-sverige-bakar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Streama Hela Sverige bakar direkt på webben och i våra appar. Se hela programmet och mycket mer på TV4 Play!
Annons:
Soligajag1
9/21/21, 7:46 PM
#35

#34:

Va roligt!!
Jag ska titta , , sen får vi hur länge jag tittar , , blir så irriterad , , "ler" , ibland på dem . Måste byta kanal då.

HH 🙂

Carmarino
9/22/21, 3:27 AM
#36

#35: Tyvärr krockar det med Vem tror du att du är" på Femman, så jag får titta på "Hela Sverige bakar" på Play istället. Fast det gör inte så mycket, för där är reklampauserna kortare. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/31/22, 10:49 AM
#37

Onsdagen den 21 september är det dags för årets omgång av Hela Sverige bakar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/31/22, 3:51 PM
#38

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Här presenteras deltagarna i Hela Sverige bakar 2022. I årets säsong ställs de tävlande inför nya bakutmaningar och stor dramatik utlovas.
Upp till toppen
Annons: