Annons:
Etiketttårtor
Läst 15732 ggr
Tessen
2012-10-25 21:53

Bildtråd; Tårtor 3

Nu startar jag en ny bildtråd ämnad för bilder på tårtor där man kan visa upp sina konstverk och t ex nya tekniker man lärt sig. Medan andra kan söka inspiration till egna tårtor och bakverk.

_Kommentarer på bilderna är självklart helt okej trots att det är en bildtråd.
_

Alla får visa upp sina tårtor, nybörjare eller proffs spelar såklart ingen roll! Så länge man tycker det är roligt är det klart man får dela med sig, vill man ha hjälp och tips om hur man förbättrar saker så skriv gärna det i inlägget med bilden, om inget sådant står får man såklart ge kommentarer och komplimanger, men behöver inte säga hur denne kunde gjort annorlunda för att få bättre resultat då detta kan på fel sätt och alla kan inte "läsa" vilket tonläge man menar saker i. Så om ingen hjälp eller tips bes om så håll er till trevliga kommentarer och komplimanger om det som ni tycker är bra gjort!

Jag startar denna tråden då den förra startades för över 4 år sedan och innehåller över 150 inlägg vilket gör det jobbigt att scrolla ner för att lägga in sin bild och för att titta på andras.

Se nu till att fylla även denna bildtråd med härlig inspiration, härliga smaker och kreativa skapelser!

/T

Annons:
Chocopops
2012-10-27 10:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har alltid gillat å göra tårtor :) men i dag gav jag mig själ en utmaning, nämligen göra tårtan till min dotters dop i dag , å jag är rätt nöjd med resultatet =)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Tessen
2012-10-27 20:07
#2

Du ska vara jättestolt för den var riktigt söt!

/T

skogstossan
2012-10-27 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har jag gjort en ny tårta. Hur jag gjort den och vad den innehåller kan man läsa om på min blogg. Där finns också foton där den ser lite annorlunda ut än den bild som visas här: http://bakministeriet.blogspot.se/2012/10/vaningstarta.html

bakministeriet.blogspot.com

Lussie
2012-10-28 23:29
#4

#1 & #3, helt fantastiska tårtor! :0 Vad har ni använt som dekoration? :D

skogstossan
2012-10-29 08:17
#5

#4. Mina dekorationer är gjorda av Satin Ice gumpaste.

bakministeriet.blogspot.com

Chocopops
2012-10-29 08:30
#6

#1 Tack =)

#4 min är dekorerad med Marsipan =)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Lussie
2012-10-29 21:14
#7

Okej, tack! Värkligen jätte fina! :D

skogstossan
2012-10-29 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer en till tårta. Fler bilder finns på http://bakministeriet.blogspot.se/2012/10/romantisk-sugarveil-tarta.html. Där kan man också läsa om vad den består av.

bakministeriet.blogspot.com

Honestyisdead
2012-10-30 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Min allra första tårta. Innehöll banan, choklad, vaniljvisp och hallonsaft för att fukta. Färgade grädden rosa.

Portie
2012-11-05 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Denna tårta gjorde jag i fredags till min bror som fyller 12.

Den innehöll sockerkaksbottnar, hallonsylt, grädde och Marsipan.

Dierpmis
2012-11-07 12:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Fick en beställning till en 60års tårta, kalaset var för några veckor sedan och så här ser den ut :)

http://erjfoto.se/

[WickedAlly]
2012-11-07 13:33
#12

#11 Åh! Den var den finaste jag sett på väldigt länge, om inte någonsin :o

Dierpmis
2012-11-07 16:06
#13

#12 Tack :3

http://erjfoto.se/

Annons:
Tessen
2012-11-07 20:59
#14

#11 Superfin tårta med alla härliga färger på blommorna! Man blir riktigt glad av den! Glad

/T

Dierpmis
2012-11-07 23:34
#15

#14 Tack! :D Tog riktigt lång tid att göra alla blommorna men det var det värt

http://erjfoto.se/

Lussie
2012-11-11 22:47
#16

#11 vacker! Tyst

Dierpmis
2012-11-12 11:25
#17

#16 Tack! :D

http://erjfoto.se/

[_hsleiufhbtv]
2012-11-17 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Snabbt ihopslängd idag, ska ta med den till tävlingen imorgon därav kanintemat Tungan ute Fylld med hallon- och chokladmousse, spacklad med smörkräm som smaksattes med LorAnn's persikoessens. Täckt med Fun Cakes SP som för övrigt blivit min bästa vän när jag ska täcka då det blir jämnt för ovanlighetens skull.

Får nog ta och köpa ny elvisp snart (en assistent hade inte varit fel heller maha) för när jag vispat smörkrämen ett tag började den låta skumt och lukta bränt, motorn skär väl snart antar jag Tungan ute

Tårttanten
2012-11-21 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

En Fiaspelstårta, chokladbotten med lingonmousse. Mycket uppskattad på makens arbetsplats :-)

[Norpan88]
2012-11-22 11:01
#20

Guu va duktiga ni är!  Jag tänkte prova göra en tårta till helgen och hittade massor med inspiration. Glad

Annons:
Swars
2012-11-22 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Marsipantårta med banan och jordgubb! Löv och rosor i sugarpaste :)

Är riktigt nöjd med denna, nog den finaste jag gjort! Blev en succé på mormors kalas iallafall :)

[Norpan88]
2012-11-22 11:07
#22

Hur gör ni för att färga marsipanet?  Finns det färdigt i olika färger att köpa, eller gör ni själva från scratch?

Var köper man karamellfärg i andra färger än grönt och rött?

Swars
2012-11-22 11:09
#23

#22, Igår stressade jag ihop tårtan så det var ett färdigt marsipanlock från Odense (finns i vitt, rosa och grönt som jag sett). Man kan även köpa färdigfärgad Marsipan i rosa, grönt och vitt på t.ex coop forum! :)

Dierpmis
2012-11-22 11:12
#24

Jag köper färdig färgad Marsipan och sugarpaste på lyckasmedmat.se Glad

http://erjfoto.se/

[Norpan88]
2012-11-22 11:23
#25

Tack för tipsen!

Caf_Roy
2012-11-23 03:15
#26

Vill man ha lite fler och drygare färger finns pastafärger.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

anise
2012-11-25 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Söndagstårta..chokladbottnar fyllda med päronmousse och chokladgarnache

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Annons:
AmandaChristina
2012-11-25 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Gräddtårta, jodgubbssylt och nutella i den Glad

anise
2012-12-01 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Låt mej få tända ett ljus..tralalala..bakat en första Adventstårta med barnbarnet idag..Fylld med blåbärsmousse och glasskräm…gott

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

[WickedAlly]
2012-12-01 17:11
#30

#29 Nämen, vilken kul och fin idé!

[_hsleiufhbtv]
2012-12-01 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Gjorde en tårta helt utan anledning idag, dels för att min motivation är tillbaka iofs. Första tårtan någonsin jag faktiskt är nöjd med, trots att den täcktes med Marsipan blev det inte ett enda veck och trasdockan jag började modellera imorse blev nästan precis så jag ville ha den. Allt bara gick som jag ville hela tiden utom tårtbottnen som inte blev högre än 3 cm.. Max.. Men tårtan blev hyfsat hög ändå ^^

Ljusa bottnar, fylld med hallon och vaniljkräm (på äkta vanilj) och spacklad med grädde.

NelliZ
2012-12-02 12:17
#32

#18 Naaaw, den var ju bara för gullig :3

//Julia

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Amatörbak
2012-12-03 21:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

En tårta , forma av skokartong och sko, ja kameran ville inte sig när det gäller form o kvalite, lådan var rakare än på bilden:-)  Gjord på Marsipan, guldspray, Vniljbotten, glasskräm, nutella fyllning, samt smörkräm gjort på marsmallowfluff och smaksatt med kakao.Allt ätbart förutom pinnen i klacken som stödjer upp skon:-)

skogstossan
2012-12-09 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Nu har jag gjort en riktig jultårta. Det finns mer bilder och info om tårtan på min blogg: http://bakministeriet.blogspot.se/2012/12/jultarta-fylld-med-julig-kakdeg.html

bakministeriet.blogspot.com

anise
2012-12-09 12:04
#37

Urtjusig…som vanligt gör du sjukt vackra tårtor..jag håller på som bäst och spacklar upp och ner..gjorde blommor igår ..men det blir ingen julig tårta nu.. jag håller på att klura på den.. har lovat dotra att ta med en eftersom vi ska vara hos henne på julaftonGlad

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

skogstossan
2012-12-09 12:23
#38

#37: Tack! Jag kommer nog göra både en och två tårtor till med jultema skulle jag tro. Sedan lär det väl bli en med nyårstema också. Vi får se. Men nu då jag lärt mig jobba med floristtråd känner jag mig SÅ inspirerad.

bakministeriet.blogspot.com

anise
2012-12-09 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Inte blev det som jag hade tänkt..kavlade ut vit SP från Bakels och herregud vad den sprack efter kanterna..aldrig mer..var bara att riva av hela täcket..och tänka om…

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Tessen
2012-12-09 17:13
#40

#36 Underbart julig tårta som passar perfekt så här års! Än så länge är det ju tråkigt nog tomt i den nya tävlingstråden för advent/lucia/jul så blir du riktigt nöjd med någon tårta eller två (eller andra bakverk, och två bidrag ä gränsen denna gången) så får du så gärna lägga till en fin december-aktig tårta och allt vi firar nu. Tävlingen slutar den 26e då jag snabbt kommer starta en tävling för nyårsdesserter då jag inte vill ha ihop dom temana. Men då jag förhoppningsvis är bortrest den 28e ill 2a så blir röstningarna samtidigt. Men jag tycker det är så kul med tävlingar och du är så himla duktig :)

#39 Vilken otroligt vacker färgkombination med det vinröda och det rosa tillsammans med dom pärlemorfärgade kulorna. Verkligen jättefint :) Samma sak till dig, alla bakverk som passar in på temat advent/lucia/jul så får du gärna lägga in 1 eller gärna 2 bidrag :)

/T

powderpuff
2012-12-09 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Har också gjort en julig tårta, mest för att kolla av smakerna till den riktigt julaftonstårtan sedan.

Och så här blev den och det finns att läsa på bloggen om vad den innehåller Flört

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

Annons:
Zofia89
2012-12-11 07:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Min "bravur" enligt de som smakat =P Jordgubbsmousse som ena fyllningen och limemousse som andra =) Väldigt fräsch tårta speciellt på sommaren =)

Bilden är på första tårtan av detta slag jag gjorde =)

Zofia89
2012-12-11 07:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Ska ännu visa bild på första bilen jag fixade till min bror när han fyllde 4 =)

Amatörbak
2012-12-11 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Min senaste till en lite pojk…:-)

Tessen
2012-12-11 10:15
#45

#42 jordgubbsmousse och limemousse är alltid en vinnande kombination, på sommaren när den syrligt goda limesmaken bryter mot gärna egenplockade riktigt färska jordgubbar! Gör jag inte tårta eller bakelser med dessa smaker så brukar det bli jordgubbar lite delade i lagom bitar (+ att dom skurna sidorna drar åt sig extra mycket smak) sen så marinerar jag jordgubbarna i rivet limeskal, pressad lime och Socker som smälter medan jordgubbarna marineras i kylskåpet. man rör om ca en gång i timmen tills allt Socker smält, sen är det underbart gott att servera jordgubbarna och lime/jordgubbssirapen ihop med lite gammaldags vaniljglass, känner man för att lyxa till det ordentligt kan man baka en vaniljkladdkaka(jag tycker själv choklad tar över smaken för mycket) och kyla kakan så att den blir seg och god. passar utmärkt som lite lyxigare fika en sommardag :) Men visst är det alltid en superbra kombination och något man kan köra med om man inte kommer på någon annan kombination. om du vill ha lite inspiration på året om-kombinationer samt några juligare eller lucia/advents-fika passande smakkombinationer så passar dessa kombinationer utmärkt om man vill testa litee nyaa smaker. Om du går in på min sida så finns där en liten länk till min tårt/bakblogg. Ska dock sätta lösenord på den under dagen så hinner du inte läsa och vill se, skicka mig ett PM här :) Recept på alla fyllningar kan fixas om du vill med! Himla fin gräddtårta med färgglad och fruktig dekor för övrigt! Den ser supergod ut! .

/T

SofiaWe
2012-12-11 19:45
#46

Gud vad duktiga ni alla är! Har ni några tips till en 100% rookie? :)

Tessen
2012-12-12 14:02
#47

#46 Vad roligt att du vill lära dig. Detta är inte riktigt rätt tråd dock så jag ger dig två länkar till två andra som fått hjälp som nybörjare här på sidan så kan du läsa igenom alla dom inläggen och får nog svar på många av dina frågor! :) Här har du en när "Powderpuff" var nybörjare och ovan i nr 41 ser du hennes fina jultårta :) Här finns även en tråd när en annan tjej var nybörjare.
Inga fler såna här frågor kommer att besvaras i bildtråden utan lägg det som ny tråd i t ex "Tårtor -Frågor & Recept" om det är tårtor du vill lära dig om och har fler frågor. Lycka till :)

/T

Camillhe
2012-12-12 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Monster High tema till 8-åring. Hon ville ha en princesstårta, så det är klassisk fyllning.

Är lite ny på Wiltons gelfärger men varit väldigt nöjd med dom fram tills denna tårta. Färgade Marsipan svart och det fungerade hyfsat, men när jag skulle färga grädde svart med dom så blev det ganska katastrofalt och den svarta "höll" inte utan blev alla regnbågens färger på ett par timmar. Aja, här är foto på tårtan.

Annons:
Tessen
2012-12-12 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Då jag varit ganska inaktiv med tårtbakandet det senaste så kan jag väl ta och lägga upp min smått misslyckade(i mina ögon, självkritisk som man är) barnkalas-tårta.

Det är en ljus botten sprayad med mjölk med vanilj i för att safta tårtan. Det undre lagret bestod av hallonmousse och det övre lagret glasscreme med 100g smält vit choklad i. (Ett tips, även om chokladen svalnat lite, så kör med elvisp på medelhastighet i marsankrämen när chokladen hälls i för att slippa små chokladklumpar och gör detta innan grädden vänds ner). Spacklades med vit chokladsmörkräm och täcktes med Fun Cakes SP och dekoren är gjord i lite av Ballinas MP som jag hade kvar sen så blandade jag lite SP och FP. Har inte modellerat på ett tag så det blev lite sisådär.

Kommentaren från 4åringen var "Får jag slicka på den?" När han inte fick detta så ändrades de till "Får jag gosa och kramas med den då?" Så han var nöjd iaf.

/T

SofiaWe
2012-12-13 19:27
#50

#47 Tack för tipsen! Vi får se när jag får tillräckligt med mod för att börja! :)

skogstossan
2012-12-14 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Ja, så blev det en ny jultårta igen. Mer om den kan man läsa här: http://bakministeriet.blogspot.se/2012/12/en-sot-liten-jultarta.html

bakministeriet.blogspot.com

anise
2012-12-23 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Gjort två tårtor idag en som vi ska ta med till dottern på julafton och en som min mamma ska få på sin 80 årsdag så det är födelsedagskalas på juldagen och det är den ni får se härTungan uteden andra med tomteben på väg genom skorsten finns i tävlingstråden om ni vill se hur den blev

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

[Aquelegia]
2012-12-25 00:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Min första våningstårta och första gången jag orkade genomföra figurerTungan ute

Det är en tårta me pepparkaksbottnar. Översta våningen är vanlijmousse smaksatt med saffran och understa våningen innehåller fyllningarna: Vitchokladmousse och mörk chokladmousse med råröda lingon i varje lager.
Spacklad med pepparkakssmörkräm och täckt med babyblå Marsipan.
Lite "snö" presat genomen vitlökspress. Snöbollar. Ren och tomtar hehe roligt var det i skapandet och nu är jag i alla fall igång med figurer!
Stolt då jag inte gav upp med denna och gjorde om fyllningar bara för jag tyckte första omgångerna inte blev bra. Glad

[Aquelegia]
2012-12-29 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Lyckats med ännu en amatörstårta. Fylld med banan och en nutellamousse. Helt enkelt mina favoriterKyss Löjligt sliskigt gott!
Vanlijbottnar.
Sedan bad jag sambon göra några döskallar att enkelt pynta lite med men han gick "all in" och gjorde värsta monstret som hade fått handen avhuggen hihi, morsan zoombie fick inte plats Skrattande döskallarna gjorde jag för jag vart så sugen på några söta små.

skogstossan
2013-01-10 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Fortsätter med dom lite tantiga spritsmakerna. Gjorde därmed en Zucotto. Gick loss med kameran så in i bomben. Finns massor med bilder på bloggen: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/01/zucotto.html. Där finns också receptet.

bakministeriet.blogspot.com

Annons:
LinaLj
2013-01-11 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Min arla tårta som jag gjorde när jag slutade på arla. Det är en redvelvet tårta med vanilj frosting och lemoncurd lager. Täckt med vit Marsipan och dekorerad med karamellfärg och frosting. Ber om ursäkt för dålig bildkvalité.

lydia.L
2013-01-12 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Jag är elva år så jag är väldigt nöjd med min födelsedagstårta som jag gjorde helt själv :)

Det är vaniljbottnar med jordgubbssmörkräm och vitchokladganache täckt med fondant

Lydia & Tindra Glad

Tessen
2013-01-12 15:40
#58

#57 Jag tycker absolut att du ska vara nöjd med den! Det är riktigt bra gjort, kan tänka mig att du kanske inte gjort så jättemånga såna dekorerade tårtor innan med tanke på din ålder. Men den vart jättesöt med tassarna på och täckningen vart ju slät och fin! Så den ska du absolut vara stolt över Glad

/T

lydia.L
2013-01-12 15:53
#59

Tack! Nej jag har inte gjort så många tårtor innnan men har bakat väldigt mycket annat du kan ju kolla på min blogg om du vill :) www.lydiaskakor.devote.se

Kan lägga upp en bild på en morsdagstårta jag har gjort :)

Lydia & Tindra Glad

Tessen
2013-01-12 16:29
#60

#59 Jag tittade in lite på din blogg, du är jätteduktig! Och tårtan ska du absolut vara stolt över när det är en av dina första :)

/T

lydia.L
2013-01-12 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Här är tårta nr 2! Morsdagstårta :)

det är prinsesstårts fyllning (marsan, grädde och sylt)

Ja och för den som inte ser så har jag försökt med att skulptera en människa :P

Lydia & Tindra Glad

Camillhe
2013-01-13 02:12
#62

Den är jättesöt Lydia, hur har du gjort gräset?

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2013-01-14 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Tårta till Ericas dotter Nowa. En kanin på tårtan var självklart. Fylld med hallon, hallonmousse och bananmousse.

[_hsleiufhbtv]
2013-01-14 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Och en tårta till en kompis som fyller 17 idag, tog med den till skolan så vi som är i hundstallet satt och åt tårta samtidigt som vi pratade om problemhundar haha. Fylld med hallon, hallonmousse, chokladmousse samt bananmousse. Den tog slut direkt iaf, så jag antar att smakerna var godkända!

Amatörbak
2013-01-14 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Senaste tårtan jag gjort.Hästar är INTE min favorithobbie. Så därav denna tandlösa skrälle.:-)

Amatörbak
2013-01-14 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Andra tårtor jag fått göra är bla dessa. Det är alltid skoj att få nya utmaningar varje gång:-)

Denna fia med knuff.

Tessen
2013-01-14 17:41
#67

#65 Haha vilken charmig en! Riktigt fint gjord i övrig också :)

/T

Amatörbak
2013-01-14 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Hjärttårta:-)

Amatörbak
2013-01-14 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Punk och LB tårta:-)

Annons:
Amatörbak
2013-01-14 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Bobfyrkant:-)

Amatörbak
2013-01-14 17:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Trumvirvel.:-)

[WickedAlly]
2013-01-14 17:48
#72

#71 Vilka tårtor du gör! Otroligt bra gjort. Du borde byta nick på iFokus :)

Amatörbak
2013-01-14 19:05
#73

Tack så mycket. Ja eftersom jag ingen utbildning har eller jobbar med det så, kallar jag mig det. Äger ej heller nån proffsig blogg som alla här verkar ha. Det är jag och FB :-)

Amatörbak
2013-01-14 19:08
#74

# 67. Tack , ja lite söt blev Brutus, men han får passa sig att äta för mycket av gott om han ska ha några gaddar kvar :-P

lydia.L
2013-01-14 19:18
#75

#62 Tack så mycket!  jag har tagit kokosflingor i en plastpåse och haft i grön karamellfärg så skakar man lite på den så blir det super :)

Lydia & Tindra Glad

Caf_Roy
2013-01-15 06:20
#76

Amatörbak, shit vad duktig du är!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Annons:
Juliaskaniner
2013-01-15 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Första Spritstårtan, (andra tårtan jag gjort)
Är nöjd, men den känns sjukt ful jämfört med alla snygga tårtor här ovan! men  nånstans börjar man ju :p

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Amatörbak
2013-01-27 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Senaste tårtan till en glad tjej:-) Och bakom den ljusa fasaden visar den sitt riktiga jag, genom att spricka och luta sig åt sidan, tur jag kände mammam till födelsedagsbarnet, så jag kunde be dom börja äta den fort haha. Saften av sylten började oxå den att sippra ut…Ja nångång ska vara den första att paja:-)

skogstossan
2013-01-28 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Sprinkle cake igen. Finns massor med bilder på bloggen: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/01/vaningstarta-tackt-i-strossel.html

bakministeriet.blogspot.com

powderpuff
2013-01-28 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Har legat lågt ett tag med bakeriet men gjorde en laktos- och mjölkfri tårta till helgen som gick.

Gjorde en tårta till men den är lite censur över den då det är kvinnans könsorgan så jag vill inte lägga ut bild på den. kan ju säga att det kändes lite konstigt att göra en sådan tårta =S

Och så här blev den

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

Amatörbak
2013-03-26 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

En lite tårthälsning från lilla mig. Var ett tag sen sist:-)

Pernillascake
2013-05-01 07:50
#82

Men vilken underbar tårta

Tessen
2013-05-01 23:16
#83

#81 - Vilka underbara chokladrosor du har gjort och satt på tårtan!
Är dom gjorda av vit och ljus modelleringschoklad tro? Är tårtan täckt i modelleringschoklad också eller är det choklad sugarpaste? :)

Den är i alla fall jättefin och ser härligt chokladig ut!

/T

Annons:
Amatörbak
2013-05-02 11:34
#84

Tack snälla ni:-)Ang tårtan så är det vanlig brunfärgad Marsipan. Ej chokladsmak, tyvärr:-) likaså rosorna . De vita rosorna är av champagne/smak, färgad sockerpasta.:-)

Tessen
2013-05-02 14:56
#85

Okej, den var jättevacker iaf! :)

/T

plutopellis
2013-05-04 14:43
#86

Amatörbak, dina tårtor är helt otroliga!

[Pandoraelf]
2013-05-05 09:13
#87

Jätte häftiga tårtor, främst en bra källa till inspiration. :-)

#80 Varför skulle man vilja göra en tårta på ett könsorgan?…

Tessen
2013-05-05 17:21
#88

#87 Möhippor och Svensexor brukar ha tårtor i form av sånt.

/T

Amatörbak
2013-05-07 09:08
#89

Tack Tessen:-)

Amatörbak
2013-05-07 10:28
#90

Har lagt ut mina cejks i min profil…Så ni får gärna gå in och spana.Kanske ger er lite tips på lite olika ideer?:-)

Annons:
Swars
2013-05-14 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Här är en tårta jag gjorde till min 17-årsdag. Täckt med frosting, jordgubbar och nyplockade syrener :) Riktigt nöjd blev jag!

Tina32
2013-05-15 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

En av mina första tårtor.

Födelsedagstårta till min brorson.

02vivli
2013-05-16 09:25
#93

Jätte snygg

Rhesus
2013-05-16 18:43
#94

Min senaste tårta. Förmodligen den första också, när jag tänker efter.
Riktigt amatörbak.
Förlåt för dålig kvalité!

<p>Uppladdad via MMS</p>

Tina32
2013-05-16 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Ena dotterns 4 års tårta.

Det ska föreställa en kanin, men jag tycker det ser ut som en blandning av nasse och kanin ur nalle puh 🙂

Swars
2013-05-23 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Här är tårtan jag gjorde idag till min födelsedag!
Fyllde den med djungelvrålsfluff, hallon och täckte den i chokladsmörkräm samt dekorationer i sugarpaste. Och syrener från trädgården såklart!

Blev riktigt nöjd faktiskt, första gången jag arbetar med smörkräm, sugarpaste och godisfluff! :)

Swars
2013-05-23 00:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Här är en tårta jag gjorde till min mammas 50-årsdag! Ska föreställa ett hjärta somt täcktes i rosa Marsipan och fylldes med banan och jordgubbar! Blomman är den första jag någonsin gjort i sugarpaste och det var utan utstickare eller former, så ja, resultatet blev som det blev haha!

Annons:
[Aquelegia]
2013-05-27 13:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Åh vad roligt jag haft, fått upp bakångan igen och struntat allt vad morgondusch hette för jag ville pilla med tårtan. Upptäckte det roliga med kristyr, så pass det gick överstyr😎

Tårtan har bottnar med hallon/smultron, marängsmörkräm varav den ena smaksatt med kokosessence och kokosflingor och den andre med bärresterna som blev kvar efter bottenbaket. Spacklat med chokladganache, skulle varit vitchoklad men hade inte tillräckligt så fick bli en salig blandning med chokladrester ^^ Täckt med Marsipan som jag smaksatte med smultronessence.
Hade fel grader på ugnen så bottnarna fick en årsring😞 Funkar inte att ha bottnarna underst i ugne så komemr ha de i mitten i framtiden.
Marängsmörkrämen gav mig mitt livs första elvispar i håret ! Väldigt roligt faktiskt ^^

Som sagt roligt har jag haft och tja resultatet blev därefter. Lägger all hopp på smaken!

SpattFia
2013-06-03 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Ett förstaförsök till att spritsa "rosor"

Cockerspaniel
2013-06-04 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Jag bakar mycket av allting, men tårtor är något för mig som kräver omsorg så detta är min första tårta som jag verkligen lagt ner energi på att få färdig för idag!
Jag själv är super nöjd med resultatet! :D


Lottavo
2013-06-04 23:33
#101

Tårta till en liten mjölk o äggallergiker… gav vissa utmaningar… men det gick det med.

Lottavo
2013-06-04 23:42
#102

Dotterns födelsedagstårta. Melerad SP och katter och rosor av detsamma.

Lottavo
2013-06-05 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

En beställningstårta… Prinsess egentligen, med vaniljkräm och hallonsylt… svart, vit, blå, gul, röd och grön marsipan…

Grodan
2013-06-06 21:05
#104

Wow, vilka fina tårtor! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Tessen
2013-06-07 20:01
#105

#100 Verkligen jättefin tårta! :)

#101 - #103 Var också otroligt fina tårtor! Jag som är kattälskare vart ju såklart lite svag för den med katterna på ;)

/T

IdaStrom
2013-06-09 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Helgens studenttårtor:)

Dom ville ha rosa tema och lite smink/Smyckes tema:)

Finns flera bilder på min blogg:)

http://idastrom.blogspot.se/2013/06/studenttartor-i-rosa.html

Vilken jätte trevlig tråd förresten!! :):)

Denna kommentar har tagits bort.
kyla86
2013-06-11 08:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Fick i uppgift att göra studenttårta till festen, så här blev resultatet! =)

www.akvarieodling.se Färgodling av äppelsnäckor!

Amatörbak
2013-06-12 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

En studenttårta till en utgående uskare:-)

Amatörbak
2013-06-12 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

En World of warcraft tårta till en glad kille.

Tessen
2013-06-12 19:56
#111

#109 Jag har sett liknande tårtor innan, det är lite roligt tema och man tvekar nog till att tugga i sig tabletterna och allt annat som ligger där på! Haha. Men jättesnyggt gjort!

Även den annorlunda grisen. Jag är inte det minsta insatt i World of Warcraft, men det var ju en annorlunda liten gris det där. Väldigt detaljerad och snyggt gjort med alla kedjor och liknande. Det tog en hel del tid kan jag tänka mig :)

/T

Annons:
Amatörbak
2013-06-12 20:20
#112

Tack:-) ja jag googlade på  nurse cakes och fick upp en mängd olika. Så tog lite här och lite där ideer:-) Ja grisas ville han ha så. Han har en yxa på ryggen som man inte ser så bra. har en bild på den sidan med:-)

Amatörbak
2013-06-12 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Ser lite groteskt ut , men så skulle det va tydligen:-)

Amatörbak
2013-06-12 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Och bakdelas:-)

Grodan
2013-06-12 22:42
#115

Helt otroligt. Vilket jobb. Hur lång tid tog det att göra grisen?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Amatörbak
2013-06-16 07:22
#116

#115 ) ja du…tog väl några timmar att få på marsipanen samt dekoren….:-)

Amatörbak
2013-06-16 07:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

En av helgens bak, till ett brudpar:-)

Mmnda
2013-06-16 13:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Studenttårtor (mina första sådana) :) glutenfria chokladbottnar fyllda med chokladmousse och rårörda hallon. Täckt med Ballinas sugarpaste och dekorationerna är gjorda med Ballinas fp. Väldigt nöjd med båda pastorna :) lätta att jobba med, och spn gick jättebra att färga in själv!

/ Amanda

Annons:
Mmnda
2013-06-16 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Mina första doptårtor! Är verkligen nöjd, förutom att marsipanen blir lite klibbig efter ett tag och drar till sig flock och "dammstrå" :( händer det er också? Iallafall, de är gjorda på vaniljbottnar, hemmagjord vaniljkräm och fyllda med blåbär, hallon och jordgubbar (en för varje tårta ^^) De är täckta i Marsipan, och dekorationerna är gjorda i MP, SP och FP. Alla pastor från Ballinas. De blev väldigt uppskattade! Mamman tog av alla dekorationer och sparade dom i en låda, haha :)

/ Amanda

Mmnda
2013-06-16 13:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Min egna studenttårta (första våningstårtan!) :) blev väl sådär nöjd med spritsningen, det sprack liksom och nu i efterhand inser jag att jag borde spacklat dom, satt ihop dom och sen spritsat. Spritsade innan dom sattes ihop, så det smetades till längst ner liksom. Inuti gömmer sig chokladbottnar fyllda med chokladmousse. Bottnarna fuktade jag med chokladmjölk. Det blev såååå gott! Helt underbart god tårta :D den är förresten spacklad med en något misslyckad marängsmörkräm, men det blev bra till slut :) blommorna och rosorna är gjorda i Marsipan, och mössan är gjord i flowerpaste. Rosorna penslades med pärlemorglitter, och ovanpå mössan finns ett "inristat" A som också är penslat med glitter :)

/ Amanda

DwarfHamster
2013-06-17 08:14
#121

Amatörbak: Du borde heta PROFFSBAK (och det är sant!) :D

Xristina
2013-06-17 13:02
#122

#110 WoW-tårtan var riktigt snygg :) Inte riktigt säker på vad grisen har med det att göra, men kedjorna och detaljerna stämmer väldigt bra in :)

Tessen
2013-06-17 14:27
#123

#117 Helt underbar tårta det också! Man blir nästan lite kärleksfull av att bara se den ;)
Men grisen var något grotesk ja! Haha inget jag skulle vilja hugga in i skinkan i då jag inte gärna äter kött :D Men det är ju tur att du inte fyllt den med köttfärs iaf ;)

#118 Jättefina tårtor allihop! Du är superduktig och hemskt vad du ligger i och gör tårtor emellanåt :) Att du orkar med alla! Men det kommer och går med olika högtider såklart.
Jätteduktig är du iaf. :)

/T

Chocopops
2013-08-08 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Nu va de länge sen jag la upp en tårta ;) Denna gjordes i dag till mitt eget 30 år kalas i dag 😋 Fylld med jordgubbs sylt och vanilj kräm :) dekorerad med jordgubbar,kiwi, honungs melon och vildruvor . Och endast vanlig grädde 😋

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

[Anamalar]
2013-08-09 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

En tårta jag gjorde till skolavslutningen i år…

Flyllningen är mandelgrädde och äpple-kanel-kvarg och så toppade jag med limemarinerade äpplen :)

Annons:
Tova.O
2013-10-10 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Godistårta 😃 använde marängbottnar,sockerkaksbottnar, chokladmousse, hallon och lite till o det blev sååå gott. :))

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Ozzylover
2014-02-26 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Tips till enkel men ändå vacker tårta. Gjorde en godis tårta som jag fyllde med hallon och grädde, väldigt enkel att göra och gästerna gillade den skarpt :) Ps grädden till garnering blandade jag med oboy.

[Sabina]
2014-03-25 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Har lagt in de två första tårtorna i en annan tråd men tänkte att det kunde vara roligt att ha de samlade ihop med alla andras tårtor, så här kommer de igen:

Tårta1. består av chokladbottnar, vit chokladmousse och hallonmousse

[Sabina]
2014-03-25 15:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Tårta 2. Består av vaniljbottnar med vitchokladmousse och hallonmousse. ( ja, det är populärt här hemma hos oss 😉)

[Sabina]
2014-03-25 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Slutligen en bild på förra årets påsktårta som bestod av apelsinmousse och mangomousse med mangogelé överst.

Portie
2014-04-04 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Denna tårta gjordes idag till min pappas kalas.

Innehåller egenbakade chokladbottnar, blåbärsmousse, lemoncurd samt citrongrädde. Ingen vacker skapelse kanske men god var den! Mycket uppskattat.

Wony
2014-04-25 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Senaste tårtan, som jag gjorde till sambons födelsedag. 🙂

Annons:
Sandrantolv
2014-04-26 13:12
#133

Vad alla gör fina tårtor önskar att jag kunde vara lika duktig som ni.

Tina32
2014-04-26 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Dotterns 7 års tårta. Vanlig sockerkaksbotten med dumle fluff och glasskräm.

Skorpion76
2014-05-02 18:30
#135

Mamma Mia, vilka riktiga konstverk!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Amatörbak
2014-05-03 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

En bröllopstårta jag fick äran att göra åt en vän. Min första spritsade sådan. Och första 3 vånings.

Skorpion76
2014-05-03 11:37
#137

#136 Jedrans vilken snygg bröllopstårta! Jag vet inte om jag skulle klara av att göra en lika snygg tårta ens om jag kämpade mig blå!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Amatörbak
2014-05-03 19:00
#138

Tack ska du ha :)

Amatörbak
2014-05-03 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

En till lilla mamsen som på äldre dagar gifte om sig till nyår.:)

Annons:
Tessen
2014-05-03 22:22
#140

#136 Riktigt snyggt spacklad och spritsad tårta! :)

/T

Amatörbak
2014-05-03 22:27
#141

Tack tack :)

Skorpion76
2014-05-04 08:02
#142

Alla tårtor är fantastiskt fina! Jag kan inte se mig mätt på dem eller ens sluta beundra dem!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Sabina]
2014-06-10 23:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Idag gjorde jag en hög (ca 20 cm) tårta till min dotters avslutning. Den bestod av vaniljbottnar med jordgubbsmousse och chokladmousse, spacklad med vanilj- och english toffee smörkräm. Hörde att den var uppskattad och god 🙂

[Sabina]
2014-06-10 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Passar på att lägga in ett par tårtor till som jag gjort på sistone. Först en doptårta:

[Sabina]
2014-06-10 23:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Och så en tårta till en tonåring:

Tessen
2014-06-11 18:17
#146

Sis13 - Superfina tårtor!

/T

Annons:
[Sabina]
2014-06-12 02:06
#147

Tack Tessen 🙂.

Jag kan säga att utan all hjälp med recept, tips och trix från dig och andra på bakverk i fokus hade jag bara varit hälften så duktig. Tur att man har denna site ❤️

Skorpion76
2014-06-14 07:48
#148

#110, #113 och #114 Vilken häftig gristårta!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Tessen
2014-06-15 00:22
#149

#147 Du är så söt och snäll! Det här leendet var välbehövligt just nu efter några riktigt dåliga och sömnlösa dagar.
Du har rätt i att det är tur att man har denna site! ❤️

Då denna tråd är för övrigt nästan uppe i 150 inlägg nu så låser jag den och startar en ny likadan fast såklart med Nr4.
Välkomna in till den med era tårtbilder härefter!

/T

Upp till toppen
Annons: