Annons:
Etiketterverktygtillbehör
Läst 4744 ggr
[Northbridge]
2011-12-23 22:41

Nyinköpta bakverktyg!

Tjoho! Idag var jag och shoppade de sista julklapparna, men köpte även lite nya bakverktyg som nu är mina egna. :)

- En sockersil/mjölsil som gör så att det inte blir några klumpar genom att man trycker på en liten knapp. Effektiv! Köpt på IKEA.
- Dekorationsset. "Tårtbottensdelare", äkta sprits, "mönsterfixare" till tårtor. Köpt på IKEA.
- Jordgubbsströssel som jag ska ha i morgon på mina pepparkakscupcakes. Köpt på City Gross.
- Burk med lock, effektiv vid vispning till frosting, grädde och övriga krämer. Köpt på Biltema.

Frågade på Claes Ohlson om dem hade strössel, men dem skrattade när jag frågade. Haha…

Nöjd med mina köp! (: Ska lägga ut bilder på bakverken på min blogg. Kanske imorgon, eller kanske i övermorgon.. Besök den gärna, princessofcake.blogg.se ..

Kram.

Annons:
[Northbridge]
2011-12-23 22:41
#1

de hade *

[Northbridge]
2011-12-26 19:20
#2

*Putt*

plutopellis
2012-01-02 14:35
#3

Att IKEA har så mycket! Äger inget just nu och funderar på att införskaffa mig och ta upp en helt ny hobby och prova baka tårta med sugarpaste. Så då får jag ta en tur till IKEA verkar det som helt enkelt Glad var dom billiga där?

[Northbridge]
2012-01-03 22:41
#4

#3: Jag vet ärligt talat inte vad dem kostade vid ett exakt pris.. Men jag kan gissa mig på 32 - 34 kr i alla fall som "minst", och då ingick både tårtdelare, sprits och "mönsterfixare" i ett och samma "paket" .. Använder dock inte påsarna som man fick till spritsen, utan jag kör på vanliga plastpåsar, då det är enklast. Men jag rekomenderar det! Och speciellt för nybörjare… Visserligen är jag själv inte så erfaren, men ja..

plutopellis
2012-01-04 08:40
#5

#4 tack! Ska jag verkligen införskaffa :)

Frida
2012-01-06 11:42
#6

Spritsarna från det kittet på IKEA använder jag ofta när jag fyller och dekorerar semlor och cupcakes. Annars tycker jag att de är för klumpiga när det gäller tårtdekorering. Tårtdelaren var i mitt tycke värdelös (för klen) men dekorkammen har jag faktiskt inte testat.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
[Northbridge]
2012-01-06 12:24
#7

#6: Inte prövat något än :) Så jag får se, kanske duger för nybörjare..?

Frida
2012-01-06 13:07
#8

#7 Det tycker jag definitivt! Finns ju ingen mening att springa och köpa dyra tyllar från Wilton eller liknande och sedan komma på att tårtbakande är något man egentligen inte tycker om eller kommer göra så ofta.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Driva]
2012-01-16 23:05
#9

bara ett tips om man vill ha massa tyllar är att kolla ebay, jag köpte samma tyllset som finns på tårtdecor för 70kr ink frakt…

ilsebilse
2012-02-09 20:46
#10

Jag har också ikeas tårtdelare och tycker även jag att alla typer som den med bara en vajer är helt värdelösa. I ett konditori använder man sågar, de ser likadana ut som ikeas men med sågblad sitället. Därför har min pojkvän fixat till min tårtdelare lite så nu sitter det ett sågblad på den istället för en vajer, funkar 100 gånger bättre :)

plutopellis
2012-02-09 21:21
#11

Bra tips!

Upp till toppen
Annons: