Annons:
Etikettercupcakesmuffins
Läst 12609 ggr
velepa1986
6/7/11, 2:01 PM

Godaste frostingen?

Vilken är enligt dig den godaste frostingen? Gärna visa recept :)

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

Annons:
[Northbridge]
12/23/11, 10:48 PM
#1

60 g mjukt smör
**5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citron, saften
100 g Philadelphiaost
****Några droppar valfri karamellfärg

**Jag tycker om den vanligaste frostingen "Cream cheese frosting" .. Har inte prövat så många, men det är en av mina favoriter. Går fort att göra och både jag och "gästerna" är oftast gladast i den varianten. :) Den passar ju till nästan alla muffins!

[Northbridge]
12/23/11, 10:49 PM
#2

Blev något fel med receptet.. Skickar om det!
60 g mjukt smör
**5 5 dl florsocker
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 msk färskpressad citron, saften
100 100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg
**

Zadeira
1/9/12, 7:44 PM
#3

Jag är en riktigt choklad-människa, så den här chokladfrostingen är lätt, smidig och smasken! Byt gärna ut mjölkchokladen mot någon god chokladsmak, jag har provat med mörk, romerska bågar, mintchoklad och vit choklad.

Len chokladfrosting

1 dl grädde

150 g mjölkchoklad

60 g smör

2,5 dl florsocker

3 msk kakao

1 tsk kokande vatten

Gör så här:
  • Häll grädde i en kastrull och värm upp. Rör ner hackad choklad och fortsätt att röra tills allt har smält. Ställ blandningen i kylen i 30-60min. Den ska bli ungefär rumsvarm.
  • Vispa rumsvarmt smör fluffigt.
  • Häll i florsockret, kakaon och det kokande vattnet. Rör om.
  • Ta ut chokladblandningen från kylen och häll ner i smörkrämen. Vispa tills allt är väl blandat. Är frostingen för rinnig så kan du tillsätta lite mer florsocker eller ställa in den i kylen en liten stund.
PrinzeZz
1/12/12, 12:30 AM
#4

60g smör

100g philadelphiaost

0,5 dl kakao

5 dl florsocker

1 msk kaffe

Är en helt underbar frosting.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Derle
1/18/12, 12:46 PM
#5

Alla dessa frostingar som ni skrivit upp, de låter jättesmarriga. Men min fråga är, hur blir konsistensen på dem? Stelnar de till lite eller är de krämiga??

Alltid velat prova göra en riktig amerikansk tårta, hög och fin, med tjockt täcke krämig frosting….

Någon som provat?

//Malin

Zadeira
1/18/12, 1:31 PM
#6

Min frosting jag skrev stelnar ordentligt. Fösta gången jag gjorde den täckte jag en tårta med den, men jag hann inte ens släta ut hela förren den började stelna och var svår att breda ut. Alltså lättare att breda på lite i taget. Den blir inte alls som mousse i konsistensen utan stelnar, men är ändå mjuk och len att äta. Svårt att beskriva konsistensen. Den är i allafall lätt att göra som ett tjockt lager i fast konsistens som inte rinner eller kladdar så värst mycket.

Annons:
[_annaH]
1/19/12, 2:20 PM
#7

En choklad frosting som jag verkligen ÄLSKAR är:

100g philadelphia ost 60g smör  300g(1pkt) florsocker med chokladsmak 0.5msk citronsaft

En helt underbar frosting som är värt att testa! Konsistensen blir underbar, krämig men inte för krämig! Har den stått ett tag så kan man inte dekorera med strössel m.m men krämen stelnar absolut inte.

Derle
1/23/12, 11:31 AM
#8

#7 mmm den ska jag nog ta och prova idag. Hittade ett recept på en väldigt saftig och god chokladkaka, så jag tänkte se om man kunde bre denna emellan och uppe på :) Räcker den till en tårta tror du? Eller ska jag dubbla?

[_annaH]
1/23/12, 1:49 PM
#9

#8 Jag gjorde ca 16 cupcakes o la på den frostingen, fick lite över. Men jag tycker du ska dubbla den :)

Praefatio
1/27/12, 1:04 AM
#10

125 g rumstempererat smör
1 1/2 dl florsocker
2 äggulor

Klassisk smörkräm är rätt oslagbart :) Jag använder extrasaltat smör, det är väldigt gott med en hint av salt till det söta. Största succén med denna kräm fick jag när jag gjorde chokladmuffins med chokladkaffebönor (kaffechoklad formad som bönor) i, och så denna kräm ovanpå. Helt löjligt gott, de gick åt som -hehe- smör i solsken.

vaanjja
1/27/12, 10:29 AM
#11

jag tycker om alla frostingar med färskost, brukar använda philadelphia.

100 g philadelphiaost

2 msk florsocker

någon vätska som smaksättning, olika mycket beroende på hur mycket du vill att det ska smaka. jag pressade egen äppeljuice och med ca 3 msk blev det jääättegott! :))

Justbe
9/20/13, 5:26 PM
#12

10# hur är konsistensen på din?

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Praefatio
9/21/13, 11:57 AM
#13

#10 Spritsbar men bättre till fyllningar. Blir väldigt mjuk men håller formen i rumstemperatur, lättast att arbeta med något kyld. Gör man en dubbel sats så kan man med fördel skippa en äggula för att få en fastare kräm som passar bättre till cup cakes eller dylika spritsade bakverk.

Annons:
Justbe
9/21/13, 12:18 PM
#14

13# ok tack

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Gasoline
9/23/13, 12:43 PM
#15

Många bra recept :-D har tyvärr inte hittat någon egen favorit än.

Anna4077
3/9/14, 8:52 PM
#16

Lite gammal tråd men #3 Tack för en underbar frosting! Har provat några olika men inte hittat någon jag gillar fören nu. Tack!

Anna och taxen Max

Madde_Warrior
3/10/14, 12:11 AM
#17

Nutella och Philadelphiaost Kommer inte ihåg exakt mått jag tog la typ 50/50 :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Upp till toppen
Annons: